Tuesday 15 May 2012

TALIAN HAYAT KELUARGA

Untuk Renungan Bersama:

Rasulullah saw. bersabda, "Sanggupkah kalian mengerjakan seribu kebajikan setiap hari ?" Maka bertanya salah seorang, "Bagaimana caranya kami mengerjakan seribu kebajikan setiap hari itu ?" Baginda menjawab, "Bacalah tasbih (menyebut Subhanallah) seratus kali, nescaya Allah Taala mencatat bagi kamu seribu kebajikan atau dihapus daripadanya seribu kesalahan." (HR. Muslim)

Niat Baik Dapat Pahala

*
Dari Ibnu ‘Abbas, Rasulullah SAW. bersabda, “Sesiapa yang berniat untuk berbuat kebaikan tetapi tidak jadi mengerjakannya, maka akan dituliskan untuknya 1 kebaikan (pahala) yang sempurna, jika dia benar-benar mengerjakannya, maka Allah akan menuliskan untuknya 10 hingga 700 kebaikan, bahkan boleh lebih banyak lagi. Sesiapa yang berniat untuk berbuat kejahatan tetapi tidak jadi mengerjakannya, maka akan dituliskan untuknya 1 kebaikan yang sempurna, jika dia benar-benar mengerjakannya, maka Allah akan menuliskan 1 keburukan (dosa) untuknya.” (HR Bukhari & Muslim)

Dengan segala hormatnya, perkara di atas adalah dirujuk.

Untuk makluman Tuan, MAA Takaful telah melancarkan satu pakej Tabungan Haji di bawah Pelan Takafulink Hajj. Program ini adalah hasil usahasama strategik antara MAA Takaful Bhd dengan AMANAH RAYA BERHAD. Program ini menyediakan pakej simpanan bagi tujuan mengerjakan haji atau umrah dengan potensi dividen tahunan yang menarik di samping perlindungan semasa mengerjakan haji atau umrah di tanah suci.

Selain itu, program ini turut merangkumi kemudahan wasiat kepada peserta bagi melaksanakan empat (4) perkara berikut secara automatik kepada peserta yang meninggal dunia:

a) Melaksanakan badal/upah haji
b) Wakaf
c) Qurban
d) Hibah


Program ini boleh disertai oleh semua umat Islam yang berumur 30hari hingga 69 tahun dengan tabungan tetap bermula RM50 sebulan. Kami bersedia menyampaikan taklimat berkenaan  HAJI DAN WAQAF kepada seluruh umat isalam di Malaysia untuk menuntut RUKUN ISLAM YANG KE-5 ( Wajib ).

Semoga kita semua mendapat manfaat daripada program yang murni ini dan mendapat sokongan padu daripada Tuan. Kerjasama baik serta tindakan sewajarnya daripada Tuan di dalam hal ini didahului dengan Jazakallahu khairan katheera.

0 comments:

Post a Comment

sudi-sudila komen yer....